Z Japonska zamířil do Curychu, pokračoval s japonštinou a začal se učit čínsky. Po návratu píše pro kulturní rubriku Lidových novin. Roku 1980 odešel na volnou nohu a živil se jako koordinátor pro japonské televizní týmy natáčející v ČR. Na základě povídek Woodyho Allena vytvořil divadelní scénář Tenhleten Manhattan, scénář k muzikálu Má férová Josefína, Láska je fata morgána a scénář k muzikálu o Marlene Dietrichové.
Povahu Japonců charakterizuje: „Jsou strašně milí a pracovití. Samozřejmě, že mají i své zlozvyky. Umějí pomlouvat a vytvářet místní fámy. Jsou ale hlavně komunitou, která své vzájemné soužití vnímá strašně poctivě a vážně. Také ale mají své individuální pocity a umějí žít samostatně. Komunita je na jejich žebříčku nad potřebami jednotlivce. To je největší rozdíl proti životu v Evropě.“
Datum aktualizace:
8.2.2023